Daisypath Anniversary tickers

Zara Sofea Sweeeetheart

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
Powered By Blogger

Jumaat, 9 September 2011

Luahan Hati Buat Suami TersaYang....**WiNk**

Assalamualaikum...

Lame rasenye tak update ape2 kt blog nie..sbb time pregnant hari tu tak leh ngadap laptop lame2..nnt kepala rase pusing2...bukak FB pun kjp2 je...tu pun utk update status n kwn2...Entry kali ni aku nk luahkan prasaan mengenai Suami yg tercinta..Enchek Tan Sri Zulfadzli,hehehee...

Utk pengetahuan semua, aku dh slamat melahirkan Puteri comel kami yg d'beri nama Zara Sofea..yg b'maksud 'Bunga Yg Cantik'..pd 30 Ogos 2011 bersamaan 1 Syawal di Hospital Serdang...mase umat Islam tgh duk semayang Raya n b'maaf-maafan,aku dgn husband tgh duk berkuntaw dlm Labour Room,heheee...ni pic baby Sofea beberapa minit lps lahir...








Haa ni la dia Cik Zara Sofea binti Zulfadzli....comel x? hehee...

Ape yg aku nk luahkan kt sini adalah mengenai kesungguhan,kebaikan,keikhlasan,kerajinan & mcm2 lg ttg sifat suami aku yg tersayang....

Actually aku dh mula rase sakit2 pd 29 Ogos lg...mlm tu aku xleh tdo...contraction mkin kuat n kerap...So pepagi buta tu husband aku pun bwk la aku gi hospital Serdang dgn rileks n cool nya...bwk kete mcm mkn angin, siap singgah petrol pam beli ape2 mkanan yg aku nk mkn (aku dh tak puasa time nie,hehehe)....sampai je kt hospital parking tak penuh..mayb mase tu dh nk dekat raya mayb staff hospital dh bnyk yg b'cuti kot...

Pastu aku dgn husbnd b'jalan kaki ke Dewan Bersalin dgn tenang..husband gi register then nurse suruh aku masuk n check up kt PAC...ble masuk je trus meremang bulu roma aku..sbb takut agknye,pengalaman pertame la katekn..nurse check bP aku...Aiyakkk!! Sgt tinggi...trus tnpa bnyk ckp aku kne thn..sbb doctor kate bahaya kt aku n baby..doctor suggest aku induce keesokn pgnya..so mlm tu tdo la aku kt ward,huhuhu..tp time siang husbnd ade je temankn aku..tak b'ganjak dia dr katil aku....

Bila dh hbs waktu melawat husbnd pun blk..mase tu aku rase sedih sgt2...sejak mula2 pregnant smpai skarang kitorng xpnh b'pisah..tido pun sebantal,huhuhu...tp mlm tu kitorng t'pksa b'pisah skjp..dia tak tenang tgk keadaan aku yg asik mengerang menahan kesakitan...kjp2 dia call..pastu b'sms..rase mcm time b'cinta dulu2 plak,hihihi...

30 Ogos 2011,jam 2.30am aku d'masukkan ke Labour room ble bukaan dh 5cm..aku trus call husband...sepantas kilat dia dtg hospital then masuk LR temankn aku...dia nmpk t'kejut tgk aku yg b'wayar2 n d'cucuk sane sini...doctor t'pkse induce aku sbb bP aku semakin tinggi...m'bahayakn nyawa aku..husband duduk di tepi katil temankn aku...pukul 11.45am baru la aku rase betul2 nk bersalin...dia tgk saat aku lahirkan Zara Sofea...dia peluk aku dr belakang n bg semangat utk aku 'push' kuarkn Sofea...honestly,d'sbbkn dia la aku jd kuat..tnpa dia,mungkin aku tak kuat nk truskn ape yg aku hadapi..Bila Sofea dh kuar aku xtau ape jd...

5 hari aku warded...stat 1 Syawal sampai 5 Syawal...tp dia sentiasa dgn aku...org lain sibuk beraya tp dia sibuk menjaga aku d'hospital...paling aku sedih bile melihat dia pakai baju raya baru utk gi hospital jage aku..kasihan suami aku...mase ni mmg aku d'layan mcm Permaisuri...dia sediakn segala2nya utk aku..mkn,minum,pakai,sampai kn *** aku yg ade ***** pun dia basuhkn...time dia dtg dia akn suruh aku rehat n tido sementara dia jaga baby...dia tukarkn baju baby, bedungkan baby...aku pun tak tau dr mane dia reti buat sume tu..setahu aku la, dia dulu dhla sekolah environment lelaki, jage adik time dlm pntang pun pun xpnh sbb dia duk asrama penuh...hmmm mayb it's came naturally when u got the responsibility...rite?

Dia org yg paling gembira bla dpt tau aku dh blh kuar hospital...sepantas kilat dia dtg amik aku & Sofea..mase on the way blk rumah tu kitorng rase mcm tak pecaye je dh b'3 n ade anak,hehee..sekejap je kn mase berlalu...rase mcm baru mggu lps kitorng duk meronggeng n study sesame...

Bila dh sampai rumah keadaan ttp tak berubah...dia trus menjalankan tnggungjawab sbgai suami n ayah dgn ikhlas n b'sungguh2...dia basuh n sidai baju, lipat baju, kemas bilik, jage baby n mcm2 la...tak t'tulis kt sini...

Aku rase sgt bersyukur dikurniakn dia sbgai suami...Aku rasakn Allah berikan lelaki yg terbaik utk diriku...Even dulu dia nakal (biase la lelaki) tp aku ttp boleh menerima dia seadanya...dan dia boleh menerima baik n buruk aku seadanya juga...Aku sgt hargai Cinta, Kasih Sayang & Keikhlasan yg dia berikan...Jika dia tak boleh hidup tanpa diri aku, begitu juga aku tak boleh hidup tnpa dirinya...begitu kuat sekali Cinta kami...Alhamdulillah.....


Sekian....

1 ulasan:

  1. tahniah ana. dh lengkap segala kehidupan ana skrg ni. akak doakan kebahagiaan yang ana kecapi hingga ke hujung nyawa...AMIN...akak hrp dpt kebahagiaan mcm yg ana perolehi arini..

    BalasPadam