Daisypath Anniversary tickers

Zara Sofea Sweeeetheart

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
Powered By Blogger

Selasa, 4 Januari 2011

~ Mummy To Be ~ Anugerah Yg Paling Berharga Dlm Hidupku

Salam...
Today aku nk share gud news dgn korang sume...berikut adalah kronologi sblm dpt tau aku pregnant...
23 Dis 2010
Pg2 lg mase kt opis perut aku rase skt memulas2....kejap dtg kjp hilang...pas2 aku dh tak tahan sgt aku call hubby...mintak tlg dia bwk kn aku gi klinik...dia dtg opis amik aku then tus bwk aku gi Klinik Britain kt Cheras...klinik ni dh jd mcm klinik panel family in law aku...mane taknye, ble tgk kt rekod kesihatan hubby aku, dr umr 3thun lg dia dh ade rekod kt klinik nie...tp mmg aku akui ubat dia elok...
23 Dis - 31 Dis 2010
Skt perut aku ade kurang sket tp kdg2 still rase xsdp...skt tu akn dtg around 7am-12pm...yg peliknye lps 12pm skt tu hlg...kpale aku pn stat rase pening2 n bdn lemah2...aku pn tak pasti nape bdn aku cmtu...tp kdg tu aku mls nk lynkn rase xsht tu sbbb mkin dilayan mkin menjadi2 plak dia...
1 Jan 2011
Hr cuti cmni biasenye ktorng laki bini mls nk bangkit awal2....lps smayang subuh je amik port blk...hehe...tp pg tu aku xtrase nk tdo sgt....sbb...mlm tu aku ade mimpi something...n mimpi tu rase mcm real sgt2....smpai tersentuh naluri keibuan aku ni...hehehe...aku mimpi aku bersalin...mase tu aku nmpk ade doctor, nurse, hubby....pas2 aku lahirkan baby...baby gurl...aku tak brape ingt rupa baby tu...tp rambut dia lebat.....
D'sbbkn mimpi tu jgk pg2 tu time hubby tgh tdo aku wat pregnancy test...ble celup je kt urine aku...huhh...1 line?? hmmm xpela....tp 3@4minit lps tu kuar plak lg 1 line...tp xterang...color pink2...aku ape lg...berlari2 ke arah hubby n kejut dia suh dia tgk...sah 2 line...tp line yg lg 1 tu blur...hubby aku just nsht aku jgn m'hrp lg...sbb period aku blum due lg...die sruh tggu 2@3 hr lg then gi klinik....hmmmm aku pn.....fine........
4 Jan 2011
Tetibe hubby ajak gi klinik memandangkan dh 3 hr aku xperiod lg...baru 3hr tp hubby kate xkshlah....lgpn dia ksian tgk aku asik xsht je then tido mlm pn meracau2....so lps hbs keje hubby amik aku kt opis then dia kate nk mamam mc'd dlu sbb lapar tak lunch...aku pn ngikut je ler...masuk je dlm mc'd tu tak tau nape aku terliur sgt2 tgk ayam goreng mc'd...mmg nk sgt2 la,hehehe...
Lps mkn kt mc'd Tun Hussin Onn tu ktorng trus gi Klinik Britain...tak ramai org time tu...ntah nape jantung aku berdegup kencang sgt...aku pn tak tau n tak faham prasaan ni....aku takut ke? nerves ke? ntah la.....ble name aku d'pggil aku pn msuk d'ikuti hubby d'blakang...pas2 trus ckp direct kt doctor nk wat pregnancy test...doctor bg bekas kck utk aku takung air kencing kt stu...pas2 dpn mate aku n hubby die titiskn air kencing aku ats test kit tu...dgn pantas n terangnye kuarla 2 line....pas2 doctor tnye date last period n die kira2 aku dh 4weeks pregnant n d'jangka bersalin 10 September 2011....
Alhamdulillah syukur sgt2 pd Allah SWT...rase nk menitis air mate ble dh dpt confirmation tu...patutla lately kesihatan aku slalu terganggu...nk dpt org baru rupenye...hehehe...
Now azam aku dh bertambah lg 1...nk jage kandungan n kesihatan baik2...moga2 aku slamat m'hdpi alam baru ni n baby n aku sht....doakan aku ye kwn2... =)
Lps ni aku akan update about my pregnancy week by week...Daaaaa...~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan