Daisypath Anniversary tickers

Zara Sofea Sweeeetheart

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
Powered By Blogger

Isnin, 27 September 2010

Coretan Istimewa Buat Arwah Nenek Tersayang..~~

Assalamualaikum,

Aku tak tau knape tibe2 hr ni aku teringat arwah nenek...tibe2 rase sebak yg t'amat sgt...hampir nk mengalir air mate...tp sib baik tetibe opismate aku Suet Ting msuk blik...kalo tak dh 'lebat' dh hujan kt Putrajaya nie...

Bkn ape...dulu mase kck2 aku rapat sgt dgn nenek...nenek slalu amek aku duk dgn dia kt bangsar..pas2 dia rajin gak bwk aku jln2 kL...ktorng gi naik bas Srijaya,hihi...even aku kck lg mase tu tp aku tau nenek syg sgt aku...ape je permintaan aku dia penuhi..lg 1 yg aku paling xleh lupe masakan nenek...masak lemak kubis...ayam msk merah...sambal tumis ikan bilis...kek...mcm2 lg la...sedap sgt....nenek mmg pandai masak...

Tp skang nenek dh xde lg...dh setahun lbih nenek tgglkn aku n fmly...sblm nenek 'pergi' dia skt...nenek xreti mandi sndri, suap mkn sndri...pendek cite, nenek dh xblh urus dri sndri...tp nenek bertuah mempunyai suami yg setia mcm atuk...atuk la yg jage nenek hingga ke akhir hayat bersame dgn mak cik2 n pak cik2 aku...actly sblm2 nie mak aku jage nenek...nenek tggl dgn ktorng kt klang...tp smenjak mak kne semput atuk dh xbg mak jage lg...

Sib baik mase hayat nenek,aku pnh tlg jage dia...tlg tukarkan pampers, suap mkn, mandi kn, bersihkan nenek if dia buang air...xde la aku terkilan sgt...dlu mase nenek ade aku slalu borak n cite kt dia psl dri aku (time xde org)...even nenek xde bg respon tp aku tau nenek fhm ape yg aku sampaikan...sbb aku tgk mulut dia gerak2 mcm nk ckp sesuatu tp tak berdaya...kasihan nenek kesayangan ku...

Aku sedih disaat aku akan meniti hari2 sejarah dlm hidup aku, nenek xde...nenek xdpt tgk aku tunang n kawen...tp Alhamdulillah nenek pnh tgk Tunang aku..aku hrp nenek restu pilihan yg telah aku buat...

Pic kt bwh nie last pic nenek semasa hayatnya...wedding ayah cu aku dgn aunty Tinie..


Yang ni plak pic fmly...dr kiri blakang : atuk,nenek
dr kiri dpn : mak long, mak aku


Cukup sampai disini coretan utk hari ini..i'll come back wit another stories later...Daaa~~

P.s : Al-fatihah utk arwah nenek tersayang Sharifah Zainab binti Syed Mohd (Zainab Katan) yg telah kembali ke rahmatullah pd 22 April 2009..Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg soleh & beriman...Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan